شايد آن روز که سهراب نوشت:

"تا شقايق هست زندگي بايد کرد"

خبري از دل پر درد گل ياس نداشت

بايد اينگونه نوشت:

هر گلي هم باشد، چه شقايق چه گل پيچک و ياس

زندگي بي مهدي

زندگي با غم‏هاست