در طب سنتی از میوه های این گیاه برای درمان جذام ،تب ،آسم ، برونشیت و زردی استفاده میشود.
عصاره این گیاه برای تنظیم سطح قند خون بسیار مناسب است بنابراین استفاده از این عصاره به بیماران دیابتی توصیه می شود .
در تایلند از این گیاه نوشیدنی تهیه میشود که شامل آنتی اکسیدان است و قند خون را بالا نمیبرد.
میوه این گیاه مزه ای شبیه خربزه تلخ دارد و در بسیاری از کشورها از جمله تایلند ،هند، اندونزی در غذاهایشان استفاده میشود.


تکثیر این گیاه بسیار ساده بوده و از طریق کاشت بذر میباشد.
ماههای خرداد، تیر و شهریور ماههای مناسب برای کاشت بذر هستند.